Het Nationale Ballet


Het eerste ballet door de crowd

Iedere dag werken we bij Douw&Koren aan de meest inspirerende campagnes. Maar soms maken we een campagne waar we wel heel trots op zijn. Apetrots! In dit geval de derde campagne die we maakten met Het Nationale Ballet. Tijdens deze campagne krijgt de crowd de unieke kans om samen met De Junior Company een ballet te maken. Publieksparticipatie in een nog niet eerder geziene vorm.

De Junior Company is een van de beste springplanken voor jong ballettalent op weg naar de wereldtop. Volgend jaar bestaat het gezelschap 5 jaar. Om dit te vieren maakt het ballet middels crowdfunding een uniek jubileumballet samen met haar crowd.

 Mensen die meedoen met de crowdfunding campagne kunnen op een unieke manier deelgenoot worden van de totstandkoming van het ballet. Zo kun je bij eerste brainstorm aanwezig zijn en je suggesties inbrengen, de eerste ontwerpen van de kostuums bekijken, of een balletles bijwonen en in gesprek gaan met de choreograaf. Ernst Meisner, artistiek coördinator van de Junior Company: “Dat wij de deelnemers van de campagne nu de kans geven van dichtbij alle facetten van het creatieproces te ervaren, is echt heel bijzonder. Ons  jubileum vormt de perfecte aanleiding om samen een grote droom te verwezenlijken in de vorm van een nieuw ballet, daar iets heel speciaals voor terug te geven en op die manier deze met zijn allen 5 jaar Junior Company te vieren.”

In deze campagne is de crowd dus veel meer dan een donateur. De uitnodiging van Het Nationale Ballet zorgt ervoor dat de crowd volwaardig partner wordt in het creëren van een nieuw ballet. Crowdfunding 2.0 dus!


Ook een revolutie starten met jouw crowd?